جوش ناشی از زدن ماسک

جوش ناشی از زدن ماسک

پیشگیری از زدن ماسک

مدت زمان مطالعه: 12 دقیقه

چگونه از ماسک صورت پیشگیری و درمان کنیم

فقط در صورتی که نیاز به نگرانی بیشتری داشته باشید، آکنه مربوط به ماسک نیز در سراسر کشور شیوع پیدا می کند. در اینجا نحوه کنترل آن آمده است.

اگر مجبور نیستید در انظار عمومی باشید، در خانه بمانید و اجازه دهید پوستتان نفس بکشد. عکس: کوین فرایر/گتی ایماژ
ممکن است فکر کرده باشید که ماسک ها به زودی به گذشته تبدیل خواهند شد.

با ماسک‌ها چیز دیگری به وجود می‌آید: ماسک یا آکنه ماسک، یک عارضه جانبی ناگوار استفاده روزانه از ماسک.

ممکن است متوجه افزایش برجستگی های قرمز در نواحی صورت خود شده باشید که ماسک شما آن را می پوشاند، خواه فردی باشید که به طور منظم جوش می زند یا اگر پوست تقریباً کاملی دارید. آکنه می تواند به معنای واقعی کلمه یک درد باشد، اما این بدان معنا نیست که نباید از ماسک استفاده نکنید.

اگر پوست خود را درمان می کنید و پوشش های صورت خود را تمیز می کنید، باید بتوانید آن را تحت کنترل درآورید و جوش های بزرگتر را از بین ببرید. واکنش پوست هر فردی به محصولات و عوامل استرس زا متفاوت است، بنابراین آهسته پیش بروید و هر گونه ترکیب جدید و بالقوه تحریک کننده را آزمایش کنید.

چه چیزی باعث مسکنه می شود؟

مانند آکنه معمولی، دلایل بالقوه متعددی برای آکنه ماسک وجود دارد: شستن مکرر ماسک به اندازه کافی. شستن آن با مواد شوینده خشن؛ تحریک ناشی از مواد ماسک شما، یا دفعات استفاده از آن.

ماسک‌ها کمک می‌کنند بزاق و هر قطره دیگری که از تنفس، صحبت کردن، سرفه یا عطسه ساطع می‌شود، وارد هوا نشود و احتمال انتقال کووید-۱۹ (یا سایر بیماری‌ها) وجود داشته باشد. این کاری است که ما می خواهیم آنها انجام دهند، اما این بدان معناست که آنها رطوبت و باکتری ها را در داخل خود به دام می اندازند و پوست شما را لمس می کنند.

مگان فیلی، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره، آن را به آکنه ای تشبیه می کند که ورزشکاران اغلب با آن دست و پنجه نرم می کنند. او می‌گوید: «ورزشکارانی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند ممکن است جوش‌های آکنه‌ای شکل ایجاد کنند، زیرا کثیفی، روغن و عرق در منافذ آنها محبوس می‌شود و محیطی مناسب برای رشد باکتری‌ها فراهم می‌کند.

هدف از پوشیدن ماسک جلوگیری از انتشار ویروس است، بنابراین اگر ماسک شما مقداری از آن را به دام انداخته است، باید آن را بشویید. شستن آن همچنین به جلوگیری از عفونت پوست شما کمک می کند. از سوی دیگر، برخی از مواد شوینده می توانند پوست شما را تحریک کنند. یک شوینده ملایم و بدون عطر را امتحان کنید تا ببینید کمکی می کند یا خیر.

و اگر مستعد ابتلا به فوران های مرتبط با استرس هستید، یک بیماری همه گیر بین المللی مطمئناً چیزی است که باید روی آن تاکید کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا آرامش داشته باشید.

نحوه درمان ماسکنه

ما نمی توانیم به اندازه کافی بر این موضوع تأکید کنیم: شما باید به پوشیدن ماسک در اماکن عمومی ادامه دهید. اما اگر مجبور نیستید در جمع باشید، در خانه بمانید و اجازه دهید پوستتان نفس بکشد.

روی چند ماسک سرمایه گذاری کنید که بتوانید آنها را عوض کنید و مرتب بشویید. اینها ماسک های صورت مورد علاقه ما هستند. در حالت بهینه، اگر برای مدت طولانی از آنها استفاده می کنید، باید آنها را بعد از هر بار استفاده بشویید. کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم توافق کردند که اگر از ماسک جراحی یا KN95 استفاده نمی‌کنید، ماسک‌های 100 درصد نخی راه حلی هستند، زیرا پارچه‌ای قابل تنفس است که به راحتی شسته می‌شود.

مطمئن شوید که ماسک قابل استفاده مجدد شما از آخرین دستورالعمل های ماسک CDC پیروی می کند.

کیتی جائه، یک متخصص زیبایی پزشکی دارای مجوز در تگزاس، ماسک های یکبار مصرف را ترجیح می دهد، اما این می تواند بر بودجه و محیط زیست شما تأثیر بگذارد. حتی اگر یک بار مصرف می‌پوشید، لوازم یدکی را برای چرخاندن در دسترس داشته باشید. او می‌گوید: «این ایده خوبی است که ماسک را در طول روز عوض کنید تا باکتری‌هایی که در حال شکل‌گیری هستند فرصتی برای ادامه رشد و ایجاد اختلال در پوست نداشته باشند.

اگر معمولاً آرایش می‌کنید، از قرار دادن آن در قسمت‌هایی که ماسک می‌پوشاند خودداری کنید. (الان زمان مناسبی است که انرژی خود را روی خط چشم بالدار خود متمرکز کنید، درست می گویم؟!) صورت خود را تمیز و مرطوب نگه دارید و بیش از حد لایه برداری نکنید. مردم اغلب فکر می کنند که باید آکنه را خشک کنند، اما خشک کردن پوست شما در واقع می تواند منجر به جوش های بیشتر شود. جائه می‌گوید: «حتی اگر پوست‌تان چرب است، حفظ سد پوستی خود ضروری است. “پوست مرطوب شده به جلوگیری از کبودی یا بثورات کمک می کند.” پیشگیری از زدن ماسک

قبل از گذاشتن ماسک و بعد از برداشتن صورت خود را بشویید. از شوینده‌های کف‌دار ملایم استفاده کنید که به طور موثر چربی را از بین می‌برند. اگر پوست مستعد آکنه یا بسیار چرب دارید، از شوینده‌ای استفاده کنید که دارای اسید سالیسیلیک باشد تا چربی اضافی و پوست مرده پاک شود، که می‌تواند به جلوگیری از مسدود شدن منافذ یا جوش کمک کند. “جائه می گوید. خرید یک دستگاه با فرکانس بالا یک راه عالی برای از بین بردن باکتری ها، کاهش التهاب پوست و آرام کردن حساسیت های پوستی است.

👩‍⚕️⁩ دکتر نیلوفر خواجه پور

💉 پوست، مو، زیبایی، لیزر⁣

جوانسازی پوست اصفهان

جهت کسب اطلاعات تماس و مشاوره رایگان و ثبت نوبت به بخش تماس با ما  مراجعه نمایید.
, , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
ناگفته های ریزش مو سکه ای
نوشتهٔ بعدی
جوانسازی با مزوتراپی

ارتباط با ما

اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، روبروی خیابان جمال زاده، ساختمان امین 3، طبقه اول، واحد3
𝟎𝟑𝟏𝟑𝟔𝟐𝟗𝟓𝟖𝟖𝟏
𝟎𝟗𝟏𝟒𝟎𝟎𝟏𝟑𝟓𝟓𝟖

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 6
  • 5
  • 59
  • 42
  • 657
  • 3,923
  • 45,882
  • 69,947
  • 38,625

پست های مرتبط

تزریق خط خنده

تزریق خط خنده

🔸️اگر درست انتخاب کنید ،افزایش سن میتواند شما را به عقب برگرداند. 🔸️خطوط خنده ممکن است در هر سنی شکل بگیرند؛ بسیاری از افراد از ابتدا دارای خطوط خنده بسیار کم عمقی در صورت خود هستند، اما در صورت عدم…
Read More
دکتر نیلوفر خواجه پور | پزشک جوانسازی پوست در اصفهان | جوانسازی صورت اصفهان

واکنش های بد بوتاکس: آیا ممکن است؟

واکنش های بد بوتاکس: آیا ممکن است؟ واکنش های بد بوتاکس آیا تا به حال به تزریق بوتاکس فکر کرده اید، اما تعجب می کنید که چه شانسی وجود دارد که واکنش بدی داشته باشید؟ نگرانی های شما کاملاً طبیعی…
Read More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست