آراف فرکشنال یا سوزنی اصفهان

آراف فرکشنال یا سوزنی اصفهان

آراف فرکشنال یا سوزنی اصفهان

آر اف فرکشنال چیست؟

آر اف فرکشنال به عنوان یکی از امیدوارکننده ترین فن آوری های نوین در زمینه روش های درمانی زیبایی، تلفیقی از دو روش میکرونیدلینگ و آر اف یا رادیوفرکانس است. در این درمان جدید، انرژی آر اف توسط سوزن های دستگاه آر اف فرکشنال، به عمق پوست انتقال می یابد.

در میکرونیدلینگ که حتما با آن آشنا هستید، از دستگاه خاصی استفاده می شود که جراحت های بسیار کوچکی در پوست ایجاد کرده و موجب تحریک مکانیسم ترمیم و بهبود طبیعی بدن می شود. در طی این درمان، تولید کلاژن و الاستین آغاز شده و به طور موثری باعث سفت شدن پوست و کاهش خطوط ریز، چین و چروک و نیز جای جوش می شود.

در آر اف فرکشنال، انرژی آر اف نیز به میکرونیدلینگ اضافه می شود. در این روش تکامل یافته انرژی آر اف از طریق همان سوزن های کوچک انتقال می یابد که علاوه بر مزیت ایجاد جراحت های بسیار کوچک در روش میکرونیدلینگ، همچنین با به کارگیری انرژی آر اف، پوست به میزان قابل ملاحظه ای سفت تر شده و بهبود جای جوش نیز حاصل می شود.

انرژی آر اف لایه های زیرین پوست را گرم می کند و موجب انقباض و سفتی پوست و همچنین تحریک تولید الاستین و کلاژن می گردد. از آنجا که انرژی آر اف به عمق پوست منتقل می شود، می تواند نتایج بهتر و سریع تری ایجاد کند.

نحوه عملکرد دستگاه های فرکشنال RF چگونه است؟

روش آراف فرکشنال، که به آن آر اف فرکشنال سوزنی نیز می گویند، توسط سوزن های بسیار ظریف و کوچکی، انرژی رادیوفرکانس را به لایه های عمیق تر پوست، یعنی بخشی که در آن فیبرهای کلاژن و الاستین وظیفه حفظ و نگهداری ساختار پوست را بر عهده دارند، انتقال می دهد.

در دستگاه های مختلف آر اف فرکشنال، امکان تنظیم عمق نفوذ، شدت و تعداد میکرونیدل های لازم، وجود دارد که هر یک امکان درمان های متعددی را به فرد می دهد. میکرونیدلینگ آر اف با انتقال بیشتر انرژی به بخش میانی پوست، سیستم حفاظتی زیربنایی پوست شامل فیبرهای کلاژنی را هدف قرار داده و ناحیه ای که در اثر جوش و آکنه دچار آسیب شده باشد را ترمیم و بازسازی می کند.

تقویت سیستم کلاژنی و الاستینی باعث می شود که پوست حالتی صاف و مستحکم داشته باشد. این روند درست شبیه بازسازی یک بنای ترک خورده است که باید همه لایه های فوقانی زیربنا در جای مناسب خود به طور ثابت و مستحکم تری قرار بگیرند.

تعداد جلسات و فاصله جلسات آر اف فرکشنال چگونه است؟

بیشتر بیماران در 2 تا 3 جلسه درمانی به فاصله 4 هفته می توانند نتایج کامل درمان را مشاهده کنند. تعداد جلسات درمانی به نوع واکنش فرد نسبت به روش درمانی و نیز شدت آسیب های پوستی که فرد دارد، بستگی دارد. به طور کلی بیماران به 3 تا 4 جلسه درمانی به فاصله زمانی یک ماه نیاز دارند تا فرصت لازم جهت جوان سازی و بازسازی مجدد بافت پوست وجود داشته باشد.

آر اف فرکشنال برای چه نوع پوستی مناسب است و چه چیزی را می تواند درمان کند؟

گستردگی تنظیماتی که دستگاه های آر اف فرکشنال وجود دارد، اجازه استفاده از این دستگاه برای انواع پوست ها اعم از پوست تیره و پوست های مستعد هایپرپیگمنتاسیون فراهم شده است. همچنین افرادی که دارای پوست برنزه هستند، دیگر نیازی به منتظر ماندن برای از بین رفتن حالت برنزه پوست ندارند.

نواحی درمانی که می توان از آر اف فرکشنال در آن بهره برد، شامل: صورت، گردن و قفسه سینه است. انجام این درمان در پلک ها و لب ها ممنوع است.

این روش درمانی موارد زیر را بهبود می دهد:

خطوط ریز و چین و چروک صورت
اسکار آکنه و اسکار آبله مرغان
افتادگی خفیف تا متوسط پوست
بافت نامناسب و عدم یکنواختی پوست
کوچک کردن روزنه های پوستی
بهبود استرچ مارک ها

مزایای روش آر اف فرکشنال

آر اف فرکشنال می تواند نتایج مشابهی نسبت به روش لیزر لایه بردار داشته باشد، اما میزان احساس درد و ناراحتی حین انجام این روش و نیز مدت زمان استراحت فرد بعد از انجام آن بسیار کمتر است. در طول درمان با این روش به منظور اطمینان بیشتر بیمار از بی حسی موضعی استفاده می شود. درمان معمولا بسته به میزان ناحیه تحت درمان حدودا یک ساعت طول می کشد.

در یک تا دو روز اول بعد از درمان پوست معمولا قرمز می شود، اما میزان قرمزی نسبت به روش لیزر خفیف و بسیار جزئی است. پس از انجام این روش هیچ گونه احساس درد و ناراحتی وجود ندارد و بیماران طی یک روز به راحتی می توانند به روال عادی زندگی و فعالیت های روزانه خود برگردند. به کمک آرایش نیز می توان قرمزی رنگ پوست را پوشاند.

مشکل موجود در خصوص درمان اسکار آکنه یا جای جوش با لیزرهای فرکشنال، خطر ایجاد هایپرپیگمنتیشن (ایجاد لکه های پوستی، به خصوص در پوست های تیره تر) می باشد. در حالیکه با استفاده از آر اف فرکشنال، این احتمال کاهش می یابد.

انرژی رادیوفرکانسی توسط ملانین پوست جذب نمی شود و همچنین می توان این انرژی را به کمک سوزن های دستگاه آر اف فرکشنال، به نواحی عمیق پوست انتقال داد. این ویژگی ها باعث می شود تا آر اف فرکشنال روش جایگزین خوبی برای درمان جای جوش یا اسکار آکنه باشد.

انرژی فرکشنال

درمان به روش انرژی فرکشنال، انرژی را تنها به بخش هایی از پوست انتقال می دهد، نه به همه ی قسمت های پوست. میزانی از پوست که تحت درمان قرار می گیرد، می تواند در حین روند درمان تعیین شود. درمان کل پوست، منجر به روند بهبودی طولانی مدت و در عین حال خطر ابتلا به عفونت و عوارض جانبی است.

( لایه برداری شیمیایی پوست و روش لایه برداری با لیزر را در نظر بگیرید). درمان یک بخش از پوست یعنی پوست قابلیت ترمیم و بازسازی سریع تر داشته و در عین حال آن درمان با عوارض جانبی کمتری همراه باشد.

به این ترتیب شما می توانید همان نتایج موثر روش های تهاجمی (مانند لایه برداری شیمیایی و لایه برداری با لیزر) را با ریسک کمتر و دوره استراحت کوتاه تر داشته باشید.

جوانسازی و سفت کردن پوست با rf فرکشنال

حجم دهی به پوست، سفت کردن و مستحکم کردن پوست و کاهش خطوط و چین و چروک ها باعث جوانسازی و بهبود کیفیت پوست می شود.

کوچک کردن روزنه های باز پوست

سایز روزنه های پوست به طور قابل ملاحظه ای طی 2 تا 5 جلسه کاهش خواهد یافت.

کاهش اسکار و استرچ مارک ها

با تولید کلاژن های جدید، پوست سالم تر، سفت تر و بازسازی می شود و در نتیجه بافت پوست یکنواخت تر شده و اسکارها کاهش می یابند.

حداقل آسیب به سطح پوست

برخلاف روش لایه برداری با لیزر، روش آر اف فرکشنال این قابلیت را داراست که انرژی را به هر عمقی از پوست که نیاز دارد، انتقال دهد. در حالی که آسیب حداقلی به سطح پوست می رساند. این بدان معناست که دوره نقاهت پس از انجام روش به حداقل می رسد.

ترکیب آر اف فرکشنال و پی آر پی

پس از روش میکرونیدلینگ آر اف، در صورتی که از روش پی آر پی استفاده شود و پلاکت ها به پوست تزریق شوند، ترکیب این دو روش در بهبود وضعیت و حالت پوست موثرتر خواهد بود. هنگامی که پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی به این روش افزوده می شود، در واقع میزان چین و چروکها ، ترک های پوستی و جای جوش بهبود می یابد.

تلاش روش آراف فرکشنال سوزنی بر این است که به کمک تحریک کلاژن و الاستین در لایه های عمیق پوست، بتواند سطح پوست را از اثرات جای و جوش و چین و چروک صاف کند، در حالی که لایه سطحی پوست دچار مشکل و آسیب نگردد.

قبل از میکرونیدلینگ آراف بسیاری روش های درمانی به کمک لیزرهای تهاجمی و مواد شیمیایی ایجاد شده بودند که در واقع به کارگیری آنها با سبک زندگی پر مشغله افراد تناسبی نداشت. علاوه بر این در خصوص بیمارانی با پوست تیره تر روشهای چندان ایمنی نبودند.

عوارض RF فرکشنال چیست؟

در هر جلسه درمان بی حسی موضعی ناحیه مورد نظر، یک ساعت قبل از درمان انجام می پذیرد به همین خاطر بعد از انجام درمان دردی وجود نخواهد داشت. روش میکرونیدلینگ آر اف روشی بسیار ایمن و بی خطر است. چرا که انرژی را از لایه های سطحی پوست دور کرده و میزان اثرات جانبی به حداقل می رساند.

دو تجهیزی که غالبا مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از 3Deep ساخت Endymed و اینفینی که ساخت لوترونیک است. هر دو دستگاه از لحاظ کارایی و بی خطر بودن مورد تایید وزارت غذا و داروی آمریکا هستند. دستگاه INFINI منحصر به فرد بوده و دارای میکرونیدل های ظریف عایق است.

زمانیکه از میکرونیدل های عایق استفاده می شود، انرژی به لایه های بالایی پوست منتقل نمی شود. به هرحال ممکن است عوارض زیر در افراد دیده شود:

برخی بیماران دچارحالت اریتم یا قرمزی پوست طی مدت یک تا سه روز می شوند.
گاهی بروز حالت کبودی در صورتی که سوزن به صورت عمیق تر به کار برده شده باشد، مشاهده می گردد.
برخی بیماران ممکن است دچار التهابات هایپرپیگمنتاسیون (تیرگی پوست) شوند که باید با داروهای سفید کننده موضعی درمان شوند.


دکتر نیلوفر خواجه پور

پزشک زیبایی اصفهان

جهت کسب اطلاعات تماس و مشاوره رایگان و ثبت نوبت به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.

 

, , , ,
نوشتهٔ پیشین
تزریق فیلر یا تزریق ژل اصفهان
نوشتهٔ بعدی
میکرونیدلینگ اصفهان

ارتباط با ما

اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، روبروی خیابان جمال زاده، ساختمان امین 3، طبقه اول، واحد3
𝟎𝟑𝟏𝟑𝟔𝟐𝟗𝟓𝟖𝟖𝟏
𝟎𝟗𝟏𝟒𝟎𝟎𝟏𝟑𝟓𝟓𝟖

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 77
  • 62
  • 81
  • 56
  • 716
  • 2,615
  • 43,878
  • 63,883
  • 35,596

پست های مرتبط

لیفت صورت

مبارزه با افتادگی پوست صورت با لیفت صورت

مبارزه با افتادگی پوست صورت 🔸️در گذشته تنها راه برای مبارزه با افتادگی پوست صورت روش جراحی لیفتینگ صورت بوده که در آن برش‌های ایجاد می‌شود، پوست اضافه برداشته شده و دو سر پوست محکم به طرف هم کشیده می‌شوند.…
Read More
دکتر نیلوفر خواجه پور | پزشک جوانسازی پوست در اصفهان | جوانسازی صورت اصفهان

پاک کردن تاتوی ابرو – چگونه با موفقیت از شر تاتوی ناخواسته ابرو خلاص شوید؟

پاک کردن تاتوی ابرو – چگونه با موفقیت از شر تاتوی ناخواسته ابرو خلاص شوید؟ پاک کردن تاتوی ابرو خالکوبی ابرو راه طولانی را طی کرده است. از خالکوبی های دائمی که از جوهر خالکوبی بدن استفاده می کردند تا…
Read More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست