روش حذف خالکوبی

پاک کردن تاتو قدیمی

5 نوع روش حذف خالکوبی (و از آنها اجتناب کنید)

روش حذف خالکوبی

تاریخچه پاک کردن خالکوبی به قدمت خود تاتو است. برای قرن ها، مردم بسیاری از روش های خام و دردناک پاک کردن خالکوبی را امتحان کرده اند. برخی از این روش‌ها هنوز هم امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، و ما معتقدیم که مهم است اطمینان حاصل کنیم که مشتریان ما از جزئیات و خطرات مربوطه مطلع هستند.

گزینه های DIY، طبیعی یا بودجه برای حذف خالکوبی

تصمیم به حذف یک خالکوبی قدیمی که در جوانی انجام داده‌اید، گام بزرگی به سمت یک لوح تمیز است، اما انتخاب روشی که می‌خواهید دنبال کنید، زمانی که گزینه‌های حذف خالکوبی زیادی وجود دارد، می‌تواند چالش برانگیز باشد. آیا آن کرم های ارزان داروخانه واقعا کار می کنند؟ آیا مالش لایه های پوست با درم ابریژن یک گزینه بی خطر است؟ آیا باید روی جدیدترین فناوری های لیزر سرمایه گذاری کنید؟

اگر فکر پاک کردن خالکوبی را به خود مشغول کرده اید، احتمالاً با روش های مختلف DIY نیز مواجه شده اید. متأسفانه، در تمام سال‌های پاک کردن خالکوبی، با مشتریان مختلفی مواجه شده‌ایم که روش‌های پاک کردن خانگی و طبیعی را انتخاب کرده‌اند – که همگی بی‌اثر و خطرناک هستند.

گفتگو در مورد پاک کردن خالکوبی بسیار ساده است – بله، شما برخی از گزینه های پاک کردن خالکوبی دارید، اما بسیاری از آنها ناامن هستند و می توانند مشکلات بیشتری را برای شما ایجاد کنند. در حالی که پاک کردن خالکوبی با لیزر ایمن ترین و مؤثرترین راه برای خلاص شدن از شر خالکوبی است، ما می دانیم که این شرایط می تواند افراد را ناامید کند.

شما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام دکتر نیلوفر خواجه پور با نحوه کار خانم دکتر بیشتر آشنا شوید.

چرا روش های DIY از بین بردن خالکوبی خطرناک هستند؟

ما به اندازه کافی به مردم کمک می کنیم تا خالکوبی های قدیمی را حذف کنند تا بفهمند که برخی از افراد ممکن است ناامید باشند که جوهر خود را پاک کنند. با این حال، انجام آن در خانه یا بدون نظارت یک متخصص مطمئناً بیش از اینکه مفید باشد، ضرر خواهد داشت. عوارض رایج روش‌های برداشتن در خانه می‌تواند شامل عفونت، اسکار دائمی، هیپرپیگمانتاسیون و هیپوپیگمانتاسیون باشد.

بیش از یک دهه پیش، روش‌های بسیار متفاوتی برای پاک کردن خالکوبی وجود داشت که مانند درمان‌های مادون قرمز رایج بودند. ما هنوز بیمارانی داریم که می‌آیند و امیدوارند آسیب‌های ناشی از درمان‌های دیگری را که طی سال‌ها امتحان کرده‌اند، پاک کنند. به طور خاص، ما هنوز تعداد زیادی از بیماران را داریم که در گذشته اقدام به حذف خالکوبی مادون قرمز کردند و با عوارض جانبی مانند سوزش، عفونت و زمان بهبودی طولانی مواجه شدند. این درمان به نظر می رسید که شخصی چندین بار سیگار را روی خالکوبی گذاشته است.

کنار مچ پا با خالکوبی ستاره ای لکه دار که لکه ها و پوست سیاه را نشان می دهد.
قبل: خالکوبی ستاره ای مچ پا پس از درمان های مادون قرمز 13 سال پیش. سمت مچ پا با نقش ستاره ضعیف.
بعد: نتایج پس از دو جلسه لیزر حذف با MEDermis.
ما این داستان ها را برای شوکه کردن یا ترساندن شما به اشتراک نمی گذاریم، بلکه برای هشدار دادن به شما در مورد خطر واقعی در انتخاب روش اشتباه پاک کردن خالکوبی.

روش حذف خالکوبی

روش حذف خالکوبی

5 متداول ترین روش حذف خالکوبی

1. سالابریژن و درم ابریژن

قدیمی ترین روش پاک کردن خالکوبی که هنوز هم استفاده می شود سالابریشن است. این شامل ساییدگی اپیدرم و درم با محلول مبتنی بر نمک است. درم ابریژن بسیار شبیه است با این تفاوت که از روشی مکانیکی استفاده می کند که شامل ساییدن اپیدرم و درم با ابزار مکانیکی چرخان است. سالابریژن و درم ابریژن بسیار دردناک هستند و باعث آسیب طولانی مدت قابل مشاهده به اپیدرم می شوند.

2. برداشتن پوست

برداشتن پوست به برداشتن پوست خالکوبی شده با جراحی اشاره دارد. این روش زخمی بر جای می گذارد که اندازه آن بسته به اندازه تاتو ممکن است متفاوت باشد. برداشتن می تواند یک روش خوب برای خالکوبی های کوچک باشد، اما برای مناطق بزرگتر تا حدودی دشوار یا غیرممکن است. پیوند پوست را می توان با برداشتن پوست نیز انجام داد.

3. تزریق زیر جلدی محلول ها

تزریق زیر جلدی محلول‌های مبتنی بر اسید گلیکولیک یا محلول‌های مایع دیگر شامل تزریق این محلول‌ها به زیر پوست است، به طوری که ممکن است بر جوهر تاتو تأثیر بگذارد. این محلول‌ها اغلب بر روی اپیدرم و درم اثر می‌گذارند و ممکن است جای زخم‌های طولانی‌مدت یا علائم سوختگی باقی بگذارند. علاوه بر این، اثربخشی این روش به طور مداوم ثابت نشده است، زیرا مخلوط جوهر-محلول به راحتی از درم به اپیدرم خارج نمی شود.

4. کرم پاک کننده خالکوبی

کرم پاک کننده خالکوبی ممکن است به دلیل هزینه کم و سهولت استفاده جذاب باشد.

با این حال، جدا کردن جوهر از درم با کرم، صرف نظر از نوع (لایه برداری، TCA یا موارد دیگر) بسیار دشوار است. در بهترین حالت ممکن است جوهرهای واقع در اپیدرم را به صورت سطحی محو کنند.

5. حذف خالکوبی با لیزر پس از یک روش حذف قبلی

اگر قبلاً سعی کرده اید تاتوی خود را با لیزر پاک کنید و خالکوبی هنوز وجود دارد، نگران نباشید. ما می‌توانیم هر جوهر مرئی باقیمانده را حذف کنیم و در برخی موارد می‌توانیم بافت اسکار را با خود لیزر و با استفاده از میکرودرم ابریژن کاهش دهیم تا به پوست در تولید مجدد کلاژن کمک کنیم.

👩‍⚕️⁩ دکتر نیلوفر خواجه پور

💉 پوست، مو، زیبایی، لیزر⁣

جوانسازی پوست اصفهان

جهت کسب اطلاعات تماس و مشاوره رایگان و ثبت نوبت به بخش تماس با ما  مراجعه نمایید.
, , , , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
تزریق ژل لب
نوشتهٔ بعدی
لیفت صورت با نخ

ارتباط با ما

اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، روبروی خیابان جمال زاده، ساختمان امین 3، طبقه اول، واحد3
𝟎𝟑𝟏𝟑𝟔𝟐𝟗𝟓𝟖𝟖𝟏
𝟎𝟗𝟏𝟒𝟎𝟎𝟏𝟑𝟓𝟓𝟖

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 79
  • 45
  • 72
  • 49
  • 934
  • 4,112
  • 46,054
  • 69,817
  • 38,535

پست های مرتبط

ال ای دی تراپی

ال ای دی تراپی چیست؟

🔸️ال ای دی تراپی چیست؟ 💥 انجام این روش درمانی هم در کلینیک‌های زیبایی و هم به صورت خانگی با استقبال بسیاری روبرو شده است. این تکنیک درمانی با استفاده از امواج مختلف LED می‌تواند به درمان آکنه، کاهش التهاب…
Read More
تزریق چربی به گونه

تزریق ژل به گونه

تزریق ژل و تزریق چربی گونه چگونه است؟ تزریق چربی به گونه مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه با گذشت زمان و با افزایش سن به تدریج حجم لایه های زیر پوست کاهش می یابد. این کار باعث می شود که…
Read More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست