مراقبت از موی چرب

مراقبت از موی چرب +4تا از بهترین راه های درمان

روغنی که در موی چرب شما وجود دارد از غدد چربی روی پوست سر شما به وجود می‌آید که سبوم تولید می‌کنند. موهای چرب می‌تواند ژنتیکی باشد و زمانی رخ می‌دهد که غدد احساس کنند که پوست سر نیاز به آب‌رسانی زیادی دارد، بنابراین به کار خود ادامه می‌دهند و سبوم اضافی تولید می‌کنند. وقتی تعادل روغن‌های طبیعی در پوست سر از بین رود و منجر به ایجاد موهایی می‌شود که با چربی سنگین شده است. علت این تولید بیش‌ازحد سبوم می‌تواند نتیجه عوامل متعددی باشد، از هورمون‌ها گرفته تا آب‌وهوا و انجام نادرست مراقبت از موی چرب.

چرا مراقبت از مو چرب مهم است؟

اگر مراقبت از موی چرب را نادیده بگیریم موهای چرب می‌تواند باعث شل شدن ریشه مو، خارش و شوره سر شود. همچنین مستعد عفونت و ریزش مو شود، زیرا فولیکول‌های مو می‌توانند با سبوم مسدود شده و در ریشه تجمع پیدا کنند.

چه چیزی باعث چربی مو می‌شود؟

قبل از اینکه به نحوه صحیح مراقبت موی چرب بپردازیم، ابتدا مهم است که بفهمیم چه چیزی باعث چربی موها می‌شود. موهای چرب اغلب به دلیل تجمع سبوم اضافی ایجادشده که در غدد چربی ما تولید می‌شود. درحالی‌که بدن ما قادر است دقیقاً بگوید چه مقدار روغن برای حفظ سلامت و هیدراته نگه‌داشتن پوست ما نیاز است، اما گاهی اوقات این غدد بیش‌ازحد چربی تولید می‌کنند که می‌تواند ظاهری چرب به موها دهد.

مراقبت از موی چرببرای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه اینستاگرام دکتر نیلوفر خواجه پور مراجعه کنید.

دلایل چرب شدن پوست سر

چربی موها به دلیل عوامل داخلی مانند عدم تعادل هورمونی ایجاد می‌شود، درحالی‌که گاهی اوقات، می‌تواند نتیجه مستقیم روال زیبایی روزمره شما باشد. همچنین تعداد دفعاتی که موهایتان را می‌شویید، انواع محصولاتی که استفاده می‌کنید و نحوه حالت دادن به موهایتان همگی می‌توانند به چرب شدن موهایتان کمک کنند به چند نمونه از دلایل اصلی چرب شدن پوست سر در زیر اشاره می‌کنیم:

درماتیت سبورئیک وضعیتی است که پوست شما را تحریک و ملتهب می‌کند. باعث پوسته‌پوسته شدن پوست در نواحی دارای غدد چربی زیاد ازجمله پوست سر می‌شود. به‌عنوان شوره سر نیز شناخته می‌شود و می‌تواند ناشی از یک واکنش آلرژیک یا نشانه‌ای از یک بیماری خود ایمنی باشد. مراقبت از موی چرب و استفاده از درمان‌های خانگی اغلب می‌توانند آن را درمان یا مدیریت کنند.

  • شرایط پوستی

بیماری‌های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس می‌توانند باعث ایجاد لکه‌های قرمز و پوسته‌پوسته روی پوست سر شما شوند.هر دوی این شرایط اختلالات مربوط به اختلال عملکرد سیستم ایمنی هستند و در چرب شدن پوست سر مؤثر است.

  • آکنه پوست سر

آکنه پوست سر زمانی ایجاد می‌شود که چربی و مواد سلولی پوست در داخل منافذ به دام می‌افتند. همچنین می‌تواند منجر به ایجاد باکتری‌های خاص آکنه و ایجاد برجستگی‌های آکنه شود.تولید بیش‌ازحد چربی اغلب علت آکنه است.

  • ژنتیک

ژن‌های شما ممکن است در میزان تولید چربی غدد و ضخامت موهای شما نقش داشته باشند.

راه‌های مراقبت از موی چرب

اگر از مراقبت موها غافل شویم موها دچار آسیب می‌شوند و ترمیم موهای آسیب‌دیده مشکل‌تر است؛ بنابراین مراقبت از موی چرب بسیار مهم است. چندراه ساده برای مراقبت از مو چرب به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • موهایتان را کمتر بشویید

برخی از افرادی ممکن است بیش‌ازحد موهای خود را بشویند. شستن بیش‌ازحد موها می‌تواند چربی طبیعی مو را از بین ببرد و باعث شود موها چربی بیشتری تولید کنند.افرادی که متوجه می‌شوند موهایشان پس از شستن آن‌ها خیلی سریع چرب می‌شود و پوست سرشان دچار خارش یا تحریک می‌شود، بهتر است موهای خود را کمتر بشویند. انجام این کار می‌تواند به متعادل کردن تولید روغن و کاهش چربی کمک کند.

  • روش شستشو مویتان را عوض کنید

افراد به‌راحتی وارد عادات بد شستشوی مو می‌شوند که باعث می‌شود موهایشان چرب شود و به پوست سرشان آسیب برساند.روش صحیح شستشوی مو این است که مقدار کمی از شامپو را به ریشه و پوست سر ماساژ دهید.این کار را به‌طور کامل اما بااحتیاط انجام دهید و مراقب باشید که پوست سر یا موها خراشیده نشود. شستشوی بیش‌ازحد می‌تواند باعث تحریک و تولید روغن بیشتر شود.ازآنجایی‌که بیشتر افراد موهایشان در نزدیکی خط مو چرب‌تر می‌شود، بهتر است به‌جای انتهای مو، روی شستن پوست سر و ریشه مو تمرکز کنند.

  • از نرم‌کننده به مقدار کم استفاده کنید

نرم‌کننده می‌تواند باعث شود موها زودتر چرب شود؛ بنابراین به‌جای حالت دادن به تمام موها، سعی کنید نرم‌کننده را فقط به انتهای موها بمالید. پس از استفاده حتماً آبکشی کنید.

  • برنامه شستن مو را تنظیم کنید

زمان‌های خاصی از روز برای شستن موها بهتر از زمان‌های دیگر است، مثلاً بعد از تمرین یا اول صبح بهترین زمان است. شستن مو در شب ممکن است با حرکت‌دادن سر در خواب باعث چرب شدن دوباره موها شود. رفتن به باشگاه یا انجام ورزش باعث ایجاد عرق می‌شود که می‌تواند موهای فرد را چرب نشان دهد.

  • از شامپوی خشک استفاده کنید

برخی از افراد ممکن است نخواهند موهای خود را هر روز بشویند یا حتی اگر این کار را انجام دهند در مدت کمی دوباره چرب می‌شود. در این موارد، شامپو موی خشک ممکن است کمک کند، زیرا اثرات آن فوراً رخ می‌دهد. شامپو خشک روغن اضافی موها را جذب می‌کند. نشاسته ذرت یا پودر بچه نیز می‌تواند تأثیر مشابهی داشته باشد. توجه به این نکته ضروری است که استفاده بیش‌ازحد از شامپوی خشک باعث ایجاد احساس شن و کثیفی در موها می‌شود. نباید به‌عنوان جایگزینی برای استفاده از شامپو و آب در نظر گرفته شود زیرا به ازبین‌بردن کثیفی و آلودگی از پوست سر کمکی نمی‌کند.

  • برس مو را تمیز کنید

بهتر است برس خود را بعد از استفاده تمیز کنید، زیرا می‌تواند محصولات، پوست مرده و سایر مواد زائد را جمع کند.اگر برس تمیز نشود، دفعه بعد که فرد از آن استفاده می‌کند، کثیفی‌ها را روی موها پخش می‌کند. این باعث می‌شود موهای تازه شسته شده بلافاصله دوباره کثیف و چرب به نظر برسند.

, ,
نوشتهٔ پیشین
مزایای فیشیال صورت+معایب و صوارض احتمالی
نوشتهٔ بعدی
دوام ژل لب+روش های افزایش آن و مزایا و معایب آن

ارتباط با ما

اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، روبروی خیابان جمال زاده، ساختمان امین 3، طبقه اول، واحد3
𝟎𝟑𝟏𝟑𝟔𝟐𝟗𝟓𝟖𝟖𝟏
𝟎𝟗𝟏𝟒𝟎𝟎𝟏𝟑𝟓𝟓𝟖

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 52
  • 40
  • 150
  • 91
  • 935
  • 4,140
  • 46,056
  • 69,645
  • 38,426

پست های مرتبط

رفع تیرگی دور چشم

رفع تیرگی دور چشم

رفع تیرگی دور چشم چگونه انجام میشود؟ رفع تیرگی دور چشم تاری دید زمانی است که بینایی شما احساس می‌کند از فوکوس خارج شده است و دیدن جزئیات دقیق را دشوار می‌کند. ممکن است لازم باشد برای دیدن واضح تر…
Read More
روش حذف خالکوبی

پاک کردن تاتو قدیمی

5 نوع روش حذف خالکوبی (و از آنها اجتناب کنید) روش حذف خالکوبی تاریخچه پاک کردن خالکوبی به قدمت خود تاتو است. برای قرن ها، مردم بسیاری از روش های خام و دردناک پاک کردن خالکوبی را امتحان کرده اند.…
Read More
معروف ترین دکتر پوست و مو و زیبایی در اصفهان

انواع پرکننده های صورت اصفهان توسط پزشک جوانسازی پوست اصفهان

انواع پرکننده های صورت اصفهان توسط پزشک جوانسازی پوست اصفهان انواع پرکننده های صورت اصفهان پرکننده های مختلف کارهای متفاوتی انجام می دهند؟ در حالی که بیشتر پرکننده ها با اسید هیالورونیک ساخته می شوند، اندازه های مختلف ذرات نتایج…
Read More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست