لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

لیزر موهای زائد عوارض دارد؟

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد به یکی از پرطرفدارترین روش های رفع موهای ناخواسته بدن تبدیل شده است که در سال های اخیر تقاضا براى لیزر موهای زائد افزايش زیادی داشته است. که باعث خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی می شود.

اما لیزر موهای زائد مانند هر تكنولوژى جديدی كه ممكن است مورد سوء استفاده قرارگيرد بسيارى ازكساني كه بدون مطالعه قبلى و صرفاً براساس تبليغات يا قيمت ارزانتر، اقدام به انجام لیزر موهای زائد كردند را مأيوس كرده است. در اين مقاله سعى داریم تا با ارائه اطلاعات مهم دراين زمينه و معرفى روش صحيح انتخاب مركز مناسب براى انجام ليزر موى زائد مانع تكرار تجربه تلخ از دست دادن پول و وقت و از همه مهمتر سلامتی خود را به خطر بیندازیم.

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

نور لیزر هر چیزی که تیره‌رنگ باشد را حرارت داده و می‌سوزاند. با حرارت دادن و سوزاندن موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول نیز آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. هرکدام از موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان مشخص اکثر موهای بدن ما در فاز استراحت هستند و تعداد کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند.

اگر هنگام لیزر موهای زائد ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه لیزر بر آن اثری ندارد. به همین دلیل است که برای از بین بردن تمامی ‌موها به چندین جلسه درمان با لیزر، با فاصله های زمانی مشخص نیاز است. با هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو سوخته می‌شوند و بالاخره پس از مدتی تمامی‌ موها از بین می‌روند.

🔸️لیزر یک درمان قوی است و امواج درمانی آن با پوست تماس پیدا می‌کند تا ریشه مو را از بین ببرد. بنابراین امکان سوختگی یا لک وجود دارد.

💥 هر چه کسی که این کار را انجام می‌دهد حرفه‌ای‌تر و دستگاه لیزر مناسب‌تر باشد، احتمالات این عوارض کوتاه مدت، کم می‌شود ولی به صفر نمی‌رسد. در بهترین مراکز درمانی لیزر در دنیا نیز امکان سوختگی یا لک وجود دارد.

🔸️لیزر موهای زائد، عوارض طولانی مدت شناخته شده‌ای ندارد. عوارضی چون ناباروری و سرطان‌زایی یا مشکلات هورمونی و یا تاثیری در عملکرد غدد لنفاوی و تخمدان‌ها به دنبال نخواهد داشت.

👩‍⚕️⁩ دکتر نیلوفر خواجه پور

💉 پوست، مو، زیبایی، لیزر⁣

جوانسازی پوست در اصفهان

جهت کسب اطلاعات تماس و مشاوره رایگان و ثبت نوبت به بخش تماس با ما سایت مراجعه نمایید.
, , , ,
نوشتهٔ پیشین
لیفت صورت و گردن با هایفوتراپی⁣
نوشتهٔ بعدی
تزریق خط خنده

ارتباط با ما

اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، روبروی خیابان جمال زاده، ساختمان امین 3، طبقه اول، واحد3
𝟎𝟑𝟏𝟑𝟔𝟐𝟗𝟓𝟖𝟖𝟏
𝟎𝟗𝟏𝟒𝟎𝟎𝟏𝟑𝟓𝟓𝟖

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 82
  • 46
  • 72
  • 49
  • 937
  • 4,115
  • 46,057
  • 69,820
  • 38,536

پست های مرتبط

جوانسازی-پوست-در-اصفهان | دکتر-نیلوفر-خواجه-پور

رفع چین و چروک با بوتاکس

تزریق بوتاکس چگونه است؟ جوانسازی با بوتاکس   تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم) ماهیچه های صورت شما را شل می کند تا خطوط و چین و چروک هایی مانند پای کلاغی و خطوط اخم را صاف کند. دائمی نیست – معمولاً…
Read More
درمان اسکار

سابسیژن درمان جای اسکار

سابسیژن درمان جای اسکار درمان اسکار مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه اگر جای زخمی دردناک، خارش دار یا ناخوشایند دارید، یا اگر حرکت شما را محدود می کند، تعدادی از درمان ها در دسترس هستند. جای زخم ها را نمی…
Read More
پلاسما جت پلک

پلاسما جت پلک

مزایا و معایب استفاده از پلاسما جت پلک چشم یک فرایند زیبایی است که در آن با استفاده از پلاسمای اتمسفری، پوست حول چشم تنظیم و تغییر شکل می‌یابد. این فرایند در چند سال اخیر به عنوان روشی غیرجراحی برای…
Read More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست