درمان اسکار

سابسیژن درمان جای اسکار

سابسیژن درمان جای اسکار

درمان اسکار

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

اگر جای زخمی دردناک، خارش دار یا ناخوشایند دارید، یا اگر حرکت شما را محدود می کند، تعدادی از درمان ها در دسترس هستند.

جای زخم ها را نمی توان به طور کامل از بین برد، اما اغلب می توان آنها را کمتر قابل مشاهده کرد.

پزشک عمومی ممکن است شما را برای درمان به یک متخصص پوست (متخصص پوست) یا یک جراح پلاستیک ارجاع دهد. برخی از درمان ها، مانند لیزر درمانی و تزریق استروئید، به طور گسترده در NHS در دسترس نیستند، بنابراین باید هزینه آنها را به صورت خصوصی پرداخت کنید.

استتار پوست (آرایش)

داروخانه ها لوازم آرایشی را می فروشند که به طور ویژه برای پوشاندن جای زخم طراحی شده است. می تواند به ویژه برای اسکارهای صورت مفید باشد.

اگر سطح پوست زیادی برای پوشاندن دارید و در انگلستان یا اسکاتلند زندگی می کنید، خدمات استتار پوست که توسط موسسه خیریه Changing Faces اداره می شود ممکن است بتواند به شما کمک کند. پزشک عمومی می‌تواند شما را به خدمات ارجاع دهد یا در برخی مناطق، می‌توانید خودتان را معرفی کنید.

متخصصان استتار پوست کاملاً آموزش دیده می توانند رنگ مناسبی برای رنگ پوست شما پیدا کنند و نحوه استفاده از آرایش را به شما آموزش دهند. ضد آب است و می تواند 2 یا 3 روز در جای خود بماند.

گاهی اوقات – به عنوان مثال، اگر بعد از عمل یک اسکار دارید یا یک وضعیت پوستی بد شکل دارید – ممکن است بتوانید در NHS آرایش استتار کنید. شما باید این موضوع را با یک پزشک عمومی در میان بگذارید.

شما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام دکتر نیلوفر خواجه پور با نحوه کار خانم دکتر بیشتر آشنا شوید.

ژل یا ورق سیلیکونی

ژل‌ها یا ورقه‌های سیلیکونی را می‌توان برای بهبود پوست (نه زخم‌های باز) برای کمک به نرم شدن و صاف کردن جای زخم استفاده کرد. آنها همچنین می توانند خارش و ناراحتی را تسکین دهند.

برای اثربخشی، ژل ها یا ورقه های سیلیکونی باید به مدت 12 ساعت در روز به مدت حداقل 3 ماه روی جای زخم قرار داده شوند. قابل شستشو و استفاده مجدد هستند.

از یک پزشک عمومی، متخصص پوست یا داروساز بپرسید که آیا می توانند یک درمان اسکار بر پایه سیلیکون مناسب را برای شما توصیه کنند.

استروئیدها

استروئیدها نمی توانند جای زخم ها را به طور کامل از بین ببرند، اما می توانند ظاهر آنها را بهبود بخشند.

از تزریق کورتیکواستروئید می توان برای درمان برخی از اسکارهای کلوئیدی و هیپرتروفیک استفاده کرد.

این اسکار چندین بار تزریق می شود تا تورم کاهش یابد و آن را صاف کند. بسته به نوع اسکار، ممکن است نیاز به تکرار تزریق باشد.

تزریقات معمولاً در 3 نوبت به فاصله 4 تا 6 هفته برای ارزیابی پاسخ بدن شما انجام می شود. اگر جای زخم در حال بهبود باشد، درمان ممکن است برای چندین ماه ادامه یابد.

همچنین می توان از نوار آغشته به استروئید برای صاف کردن اسکارهای کلوئید استفاده کرد. این می تواند توسط پزشک عمومی یا متخصص پوست تجویز شود و به مدت 12 ساعت در روز استفاده شود.

لیزر درمانی

لیزر یا نور درمانی (پالس های نور) می تواند با هدف قرار دادن رگ های خونی موجود در بافت اسکار اضافی، قرمزی اسکار را کاهش دهد.

برای برخی از اسکارهای حفره‌دار، از جراحی لیزری (لیزر بازسازی) برای صاف‌تر کردن جای زخم استفاده می‌شود. این شامل استفاده از لیزر برای برداشتن لایه های بالایی پوست است که باعث تحریک تولید کلاژن در لایه های عمیق تر می شود.

اما مطالعات طولانی مدت زیادی برای اثبات اثربخشی و ایمنی لیزر درمانی وجود ندارد. اگر لیزر درمانی دارید، مطمئن شوید که فردی که آن را انجام می دهد یک پزشک کاملاً آموزش دیده با تجربه در بهبود جای زخم است

👩‍⚕️⁩ دکتر نیلوفر خواجه پور

💉 پوست، مو، زیبایی، لیزر⁣

جوانسازی پوست اصفهان

جهت کسب اطلاعات تماس و مشاوره رایگان و ثبت نوبت به بخش تماس با ما  مراجعه نمایید.
, , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
درمان کلویید(گوشت اضافه)
نوشتهٔ بعدی
جوانسازی هالیوودی با لیزر هانی کمب

ارتباط با ما

اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، روبروی خیابان جمال زاده، ساختمان امین 3، طبقه اول، واحد3
𝟎𝟑𝟏𝟑𝟔𝟐𝟗𝟓𝟖𝟖𝟏
𝟎𝟗𝟏𝟒𝟎𝟎𝟏𝟑𝟓𝟓𝟖

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 82
  • 46
  • 72
  • 49
  • 937
  • 4,115
  • 46,057
  • 69,820
  • 38,536

پست های مرتبط

بهترین مرکز جوانسازی پوست اصفهان

ماندگاری بوتاکس در پیشانی چقدر است؟ جوانسازی پوست اصفهان

ماندگاری بوتاکس در پیشانی چقدر است؟ جوانسازی پوست اصفهان ماندگاری بوتاکس پیشانی بوتاکس یکی از موثرترین تزریقات زیبایی برای درمان خطوط افقی پیشانی است. بوتاکس یک تعدیل کننده عصبی است که از پروتئین خاصی به نام سم بوتولینوم تشکیل شده…
Read More
معروف ترین دکتر پوست و مو و زیبایی در اصفهان

جوانسازی صورت اصفهان با پی آر پی صورت

جوانسازی صورت اصفهان با پی آر پی صورت جوانسازی صورت اصفهان prp پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) به عنوان یک درمان “پرکننده طبیعی” شناخته می شود که ظاهری جوان تر به پوست با حداقل زمان از کار افتادگی می دهد.…
Read More
تزریق-ژل-به-لب

تزریق به لب ها

تزریق به لب ها چگونه است؟ تزریق به لب ها بزرگ کردن لب بزرگ کردن لب یک عمل زیبایی است که می تواند لب های پرتر و حجیم تر به شما بدهد. این روزها پرکننده پوستی تزریقی رایج ترین روش…
Read More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست