زیبایی با مزونیدلینگ

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ چیست؟

زیبایی با مزونیدلینگ

امروزه داشتن پوست جوان و بدون نقص برای هر فردی مهم است. چرا که پوست شاداب و بدون مشکل منجر به زیبایی و اعتماد به نفس افراد خواهد شد. از این رو کلینیک های بسیاری اقدام به ارائه روش های درمانی مختلف کرده اند.

یکی از این روش های درمانی که اخیرا محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده است و به نوعی به عنوان نجات دهنده پوست شناخته می‌شود؛ مزو نیدلینگ است. مزونیدلینگ تقریبا شبیه به میکرونیدلینگ عمل می‌کند و با استفاده از سوزن های ریز پوست را سوراخ کرده و موجب تحریک و کلاژن سازی خواهد شد. ما در این مقاله اطلاعات لازم درباره این روش درمانی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. بنابراین با ما همراه باشید.

شما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام دکتر نیلوفر خواجه پور با نحوه کار خانم دکتر بیشتر آشنا شوید.

مزو نیدلینگ چیست؟

مزو نیدلینگ به عنوان یکی از روش های جدید و موثر جوان سازی شناخته می‌شود که با استفاده از ترکیب دو روش ترکیبی مزوتراپی و میکرونیدلینگ انجام می‌گیرد. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص به نام درماپن یا مزوگان که دارای عمق مشخصی از سوزن هستند؛ مزوتراپی صورت می‌گیرد. در واقع برای کلاژن سازی پوست و در نهایت جوانسازی آن از این روش استفاده می‌شود.

به این شکل که سوزن ها به عمق زیرین و مشخصی از پوست نفوذ کرده و موادی نظیر ویتامین، هیالورونیک و آمینو اسیدها را از این طریق به پوست تزریق می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا پوست الاستین و کلاژن بیشتری تولید کرده و همچنین باعث تقویت متابولیسم پوست گردد. در نهایت شما پس از گذراندن دوره درمان خود، شاهد پوستی جوان تر، شاداب تر و شفاف تر خواهید بود.

مزو نیدلینگ چگونه عمل می‌کند؟

همان طور که اشاره شد، در مزو نیدلینگ سوزن ها آسیب های بسیار ریزی ایجاد می‌کنند تا پوست وارد حالت دفاعی و ترمیم شود. گردش خون افزایش یافته و در کنار آن کلاژن سازی نیز انجام می‌گیرد تا در نهایت سلول های پوستی را به گردش درآورند. مزایای افزایش کلاژن آشکار است. خطوط ظریف کاهش یافته و پوست چاق تر و هیدراته تر به نظر می‌رسد و همچنین بافت نامنظم روی پوست شروع به یکنواخت شدن می‌کند.

با این حال، گردش سلول های پوست نیز مزایای جالب دیگری دارد. این گردش باعث کاهش رنگدانه و تغییر رنگ ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا زخم های آکنه از داخل و خارج می‌شود. همچنین می‌تواند به سفت شدن منافذ پوست شما کمک کند، به این معنی که جوش های سرسیاه کمتر خواهد شد.

در حالت کلی روش درمانی مزو نیدلینگ که با استفاده از سوزن های ریز روی پوست انجام می‌گیرد، شاید در نگاه اول کمی ترسناک به نظر برسد. اما در واقع این طور نیست؛ ممکن است کمی با درد همراه باشد (که معمولا از بی حسی موضعی استفاده می‌شود)، اما در نهایت نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. در مقابل باید بدانید که درمان به زمان نیاز دارد که بلافاصله بعد از مزونیدلینگ قابل مشاهده نخواهد بود. بنابراین کمی صبور باشید.

بعد از مزو نیدلینگ شاهد چه خواهید بود؟

• بعد از انجام این روش درمان و جوان سازی پوست، ممکن است احساس سوزش در پوست خود را مشاهده کنید، ام این سوزن به سرعت از بین خواهد رفت. در این مورد به توصیه های پزشک خود توجه کنید و از دست زدن به پوست و استفاده از کرم های دیگر خودداری نمایید.
• معمولا دو تا سه روز اول مقداری قرمزی بر روی پوست خود مشاهده خواهید کرد.
• پوست برای بهبود نیاز به زمان دارد، بنابراین مهم است که از هر گونه فعالیتی که باعث تعریق شده و منجر به التهاب می‌گردد؛ اجتناب کنید.
• استفاده از لوازم آرایشی نیز تا مدت زمان معنی بعد از مزو نیدلینگ ممنوع می‌باشد. همچنین بهتر است از دوش آب داغ یا سونا استفاده نکنید.
• توجه کنید که در معرض نور خورشید قرار نگیرید؛ زیرا قرار گرفتن در معرض گرما و اشعه ماوراء بنفش نیز می‌تواند باعث تحریک بیشتر شود.
• نتایج بهبودی سطح پوست به تدریج در هفته های بعد از این روش درمانی آشکار خواهد شد.

مزونیدلینگ

مزونیدلینگ

مزایای مزو نیدلینگ

مزو نیدلینگ فرآیندهای طبیعی بهبود زخم بدن را تحریک کرده و در نتیجه گردش سلول و افزایش تولید کلاژن و الاستین صورت می‌گیرد. بنابراین نتیجه ای معکوس داشته و از علائم پیری جلوگیری می‌کند. همچنین باعث افزایش نفوذ مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست شده و به شادابی و شفافی پوست کمک زیادی خواهد کرد.
از دیگر مزایای آن، افزایش رنگدانه ها و همچنین رنگدانه های هیپرپیگمانتاسیون است و تاثیر مثبتی نیز به همراه خواهد داشت.
تغییر شکل زخم ها، به ویژه اسکارهای آکنه نیز از جمله مزایای مزونیدلینگ است که اثر مثبتی بر روی بهبود آنها خواهد داشت. به این دلیل که الیاف کلاژن جدید هرگونه بافت اسکار را بالا می‌ برد.
برخی دیگر مزایای این روش می‌توان به روشن تر شدن پوست، پیشگیری از چین و چروک پوست، رطوبت و آبرسانی پوست، رفع کدری و افتادگی آن و بهبود جای جوش و زخم اشاره نمود.

عوارض جانبی مزو نیدلینگ

به طور کلی نواحی تحت درمان با سرعت بیشتری از سوزن زدن پوست بهبود می‌ یابند. با این حال، گاهی اوقات عوارض جانبی وجود دارد که عبارتند از:
• ترشح و تورم در نواحی تحت درمان.
• عفونت پوست با باکتری (نادر) یا ویروس هرپس سیمپلکس.
• میلیا (نوعی کیست کوچک و سفید)، که می تواند به راحتی برداشته شود.
• بوجود آمدن آکنه که معمولا این مورد خفیف و کم می‌باشد.

برخی از سوالات احتمالی درباره مزو نیدلینگ

آیا برای انواع پوست مناسب است؟

این روش یک درمان فوق العاده است که برای انواع پوست مناسب است. برخی از انواع پوست تیره تر (انواع پوست 4-6) ممکن است به دو هفته آماده سازی قبل از درمان نیاز داشته باشند و معمولا پزشک ابتدا نوع پوست شما را مشخص کرده و سپس معین می‌کند که از کدام سرم مزو برای درمان استفاده شود.

پروسه انجام مزونیدلینگ چقدر زمان می‌برد؟

کل زمان درمان بسته به اندازه منطقه 30 دقیقه است در برخی موارد با توجه به اندازه ناحیه تحت درمان بیشتر خواهد بود. در طی این درمان ممکن است مقداری گرما و قرمزی روی پوست احساس شود که گذارا خواهد بود.

تفاوت میکرونیدلینگ و مزو نیدلینگ در چیست؟

از مزونیدلینگ برای درمان مشکلات پوستی در لایه های عمیق تر پوست استفاده می‌شود. به این معنی که در مزوتراپی تا حداکثر عمق 2 میلی متر سوزن می‌زنند، که برای رفع علائم پیری پیشرفته تر مانند کاهش حجم ایده آل است. از طرف دیگر ، میکرونیدلینگ، برای کشیدگی و ایجاد زخم روی بدن مناسب تر است.

👩‍⚕️⁩ دکتر نیلوفر خواجه پور

💉 پوست، مو، زیبایی، لیزر⁣

جوانسازی پوست اصفهان

جهت کسب اطلاعات تماس و مشاوره رایگان و ثبت نوبت به بخش تماس با ما  مراجعه نمایید.
, , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
پلاسما جت
نوشتهٔ بعدی
رفع غبغب

ارتباط با ما

اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، روبروی خیابان جمال زاده، ساختمان امین 3، طبقه اول، واحد3
𝟎𝟑𝟏𝟑𝟔𝟐𝟗𝟓𝟖𝟖𝟏
𝟎𝟗𝟏𝟒𝟎𝟎𝟏𝟑𝟓𝟓𝟖

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 5
  • 4
  • 59
  • 42
  • 656
  • 3,922
  • 45,881
  • 69,946
  • 38,624

پست های مرتبط

لیزر کیوسوئیچ اصفهان

لیزر کیوسوئیچ اصفهان

لیزر کیوسوئیچ اصفهان | کیوسوییچ لیزر کیوسوییچ یک لیزر کاملا پیشرفته و تخصصی می باشد. لیزر Q-switch دارای طول موج های ۵۳۲ و ۱۰۶۴ نانومتر می باشد. این طول موج جهت بهبود موثر انواع لک های صورت و بدن ،…
Read More
جوانسازی پوست اصفهان

لیزر موهای زائد بدن

لیزر موهای زائد بدن چقدر طول می کشد؟ جوانسازی پوست اصفهان لیزر موهای زائد یک نوع از بین بردن موهای زائد طولانی مدت است که به فولیکول مو آسیب می رساند یا از بین می برد. با این حال، موها…
Read More
جوانسازی پوست اصفهان | دکترنیلوفر خواجه پور

مزوتراپی موی سر چقدر در درمان کم مویی موثر است؟

مزوتراپی موی سر چقدر در درمان کم مویی موثر است؟ مزوتراپی مو در اصفهان 🔸️در روش مزوتراپی، محلول‌های مخصوصی شامل مواد مغذی به وسیله یک سوزن کوچک در عمق یک میلی‌متری پوست سر یعنی در محل وجود💉 ولیکول‌های مو تزریق…
Read More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست