درمان کلویید

درمان کلویید(گوشت اضافه)

کلوئیدها یا کریستالوئیدها برای جایگزینی مایعات در افراد بحرانی

درمان کلویید

مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه

افراد بدحال ممکن است مقادیر زیادی خون از دست بدهند (به دلیل ضربه یا سوختگی)، یا شرایط یا عفونت های جدی داشته باشند (مانند سپسیس). آنها نیاز فوری به مایعات اضافی برای جلوگیری از کم آبی یا نارسایی کلیه دارند. کلوئیدها و کریستالوئیدها انواعی از مایعات هستند که برای جایگزینی مایعات، اغلب به صورت داخل وریدی (از طریق یک لوله مستقیم به خون) استفاده می شوند.

کریستالوئیدها محلول‌های نمکی ارزان‌قیمتی هستند (مثلاً سالین) با مولکول‌های کوچک که در صورت تزریق به بدن می‌توانند به راحتی حرکت کنند.

کلوئیدها می توانند ساخته دست بشر باشند (مانند نشاسته، دکستران یا ژلاتین)، یا به طور طبیعی (مثلاً آلبومین یا پلاسمای تازه منجمد (FFP)) و دارای مولکول های بزرگ تری باشند، بنابراین قبل از انتقال به سایر قسمت های خون، مدت بیشتری در خون باقی بمانند.

بدن کلوئیدها گرانتر از کریستالوئیدها هستند.

ما مطمئن نیستیم که آنها در کاهش مرگ، نیاز به انتقال خون یا نیاز به درمان جایگزین کلیوی (فیلتر کردن خون، با یا بدون دستگاه دیالیز، در صورت از کار افتادن کلیه ها) بهتر از کریستالوئیدها هستند که به افراد بدحال که نیاز به جایگزینی مایعات دارند داده شود. درمان کلویید

شواهد موجود تا فوریه 2018 است. ما ادبیات پزشکی را جست‌وجو کردیم و 69 مطالعه مرتبط را با 30020 شرکت‌کننده بدحال شناسایی کردیم که در بیمارستان یا در شرایط اضطراری خارج از بیمارستان جایگزین مایع شده بودند. مطالعات کلوئیدها (نشاسته، دکستران، ژلاتین، یا آلبومین یا FFP) را با کریستالوئیدها مقایسه کردند.

شما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام دکتر نیلوفر خواجه پور با نحوه کار خانم دکتر بیشتر آشنا شوید.

نتایج کلیدی

ما شواهدی با قطعیت متوسط پیدا کردیم که نشان می‌دهد استفاده از کلوئیدها (نشاسته، دکستران، یا آلبومین یا FFP) در مقایسه با کریستالوئیدها برای جایگزینی مایعات احتمالاً تفاوت کمی یا هیچ تفاوتی در تعداد افراد بدحال که در عرض 30 یا 90 روز یا در پایان می‌میرند، ندارد. پیگیری مطالعه ما همچنین شواهدی با قطعیت پایین پیدا کردیم که نشان می‌دهد استفاده از ژلاتین‌ها یا کریستالوئیدها ممکن است تفاوت کمی در تعداد مرگ‌ها در هر یک از این مقاطع زمانی ایجاد کند.

ما شواهدی با قطعیت متوسط پیدا کردیم که نشان می‌دهد استفاده از نشاسته احتمالا کمی نیاز به انتقال خون را افزایش می‌دهد. با این حال، ما مطمئن نیستیم که آیا استفاده از انواع دیگر کلوئیدها، در مقایسه با کریستالوئیدها، تفاوتی در نیاز افراد به انتقال خون ایجاد می کند، زیرا قطعیت شواهد بسیار پایین است.

ما شواهدی با قطعیت متوسط پیدا کردیم که نشان می‌دهد استفاده از نشاسته برای جایگزینی مایعات احتمالاً نیاز به درمان جایگزینی کلیه را کمی افزایش می‌دهد. استفاده از آلبومین یا FFP در مقایسه با کریستالوئیدها ممکن است تفاوت کمی یا بدون نیاز به درمان جایگزینی کلیه داشته باشد.

یک مطالعه که ژلاتین ها را با هم مقایسه کرد، نتایجی را برای درمان جایگزینی کلیه با توجه به نوع مایع داده شده گزارش نکرد، و هیچ مطالعه ای که دکسترانس را با هم مقایسه کرد، درمان جایگزینی کلیه را ارزیابی نکرد.

👩‍⚕️⁩ دکتر نیلوفر خواجه پور

💉 پوست، مو، زیبایی، لیزر⁣

جوانسازی پوست اصفهان

جهت کسب اطلاعات تماس و مشاوره رایگان و ثبت نوبت به بخش تماس با ما  مراجعه نمایید.
, , , , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
چطور یه پوست شاداب داشته باشیم؟
نوشتهٔ بعدی
سابسیژن درمان جای اسکار

ارتباط با ما

اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، روبروی خیابان جمال زاده، ساختمان امین 3، طبقه اول، واحد3
𝟎𝟑𝟏𝟑𝟔𝟐𝟗𝟓𝟖𝟖𝟏
𝟎𝟗𝟏𝟒𝟎𝟎𝟏𝟑𝟓𝟓𝟖

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 82
  • 46
  • 72
  • 49
  • 937
  • 4,115
  • 46,057
  • 69,820
  • 38,536

پست های مرتبط

مزونیدلینگ اسکار قدیمی

مزونیدلینگ اسکار قدیمی

چگونه از شر زخم های قدیمی خلاص شویم مزونیدلینگ اسکار قدیمی در حالی که برخی افراد جای زخم های خود را نشانه غرور می دانند، بسیاری از مردم فقط می خواهند که آنها از بین بروند. از آنجایی که آنها…
Read More
تاثیر خواب خوب بر پوست

تاثیر خواب خوب بر پوست

تاثیر خواب خوب بر پوست این مقاله به بررسی تاثیر خواب خوب بر پوست می‌پردازد و نشان می‌دهد که خواب کافی و کیفیت بالای آن چه تاثیری بر روی سلامت و ظاهر پوست دارد. بهبود عملکرد سامانه ایمنی در ابتدا،…
Read More
لیفت صورت

مبارزه با افتادگی پوست صورت با لیفت صورت

مبارزه با افتادگی پوست صورت 🔸️در گذشته تنها راه برای مبارزه با افتادگی پوست صورت روش جراحی لیفتینگ صورت بوده که در آن برش‌های ایجاد می‌شود، پوست اضافه برداشته شده و دو سر پوست محکم به طرف هم کشیده می‌شوند.…
Read More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست