جوانسازی پوست اصفهان | دکترنیلوفر خواجه پور

درمان آلوپسی آره اتا دکتر نیلوفر خواجه پور

درمان آلوپسی آره اتا دکتر نیلوفر خواجه پور

درمان آلوپسی آره اتا در اصفهان

داروهای جدید برای آلوپسی آره آتا ممکن است به کاهش التهابی که منجر به ریزش مو می شود کمک کند. ممکن است به درمان ریزش مو در سراسر بدن کمک کند.

آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است که باعث ریزش موی تکه‌ای می‌شود. با آلوپسی، سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به فولیکول مو حمله می کند و منجر به التهاب می شود. این باعث ریزش مو می شود.

آلوپسی می تواند هر فردی را در هر مرحله از زندگی تحت تاثیر قرار دهد. داشتن یکی از اعضای خانواده مبتلا به آلوپسی ممکن است شانس شما را برای ابتلا به آن افزایش دهد. همچنین در صورت ابتلا به بیماری خودایمنی دیگری ممکن است احتمال ابتلا به آلوپسی افزایش یابد.

اما برای بسیاری از افراد مبتلا به آلوپسی، هیچ سابقه خانوادگی یا محرک آشکاری وجود ندارد.

 

آلوپسی یک وضعیت غیرقابل پیش بینی است. برخی از افراد مبتلا به آلوپسی ممکن است دوره های ریزش مو را تنها یک یا دو بار در زندگی خود تجربه کنند. برخی دیگر ممکن است دوره های مکرر ریزش مو داشته باشند. معمولاً مقداری رشد مجدد مو وجود دارد. پیش بینی اینکه چقدر مو دوباره رشد می کند یا دوباره می ریزد غیرممکن است.

اگرچه گزینه های درمانی مختلفی وجود دارد، اما همه آنها برای همه کار نمی کنند. تحقیقات مداوم به ایجاد دانش در مورد آلوپسی و نحوه درمان آن کمک می کند.

سوالات خود را در قسمت دیدگاه ارسال کنید.  ⁦👩‍⚕️⁩ دکتر نیلوفر خواجه پور

در اینجا آنچه باید در مورد آخرین تحقیقات و درمان های آلوپسی بدانید آمده است. درمان آلوپسی آره اتا در اصفهان

جوانسازی پوست اصفهان | دکترنیلوفر خواجه پور

جوانسازی پوست اصفهان | دکترنیلوفر خواجه پور

خلاصه تحقیقات اخیر:

آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است. هر نوع بیماری خودایمنی بر قسمت های مختلف بدن تأثیر می گذارد. مشخص نیست که در وهله اول چه چیزی باعث ایجاد یک بیماری خودایمنی می شود.

به طور معمول، سیستم ایمنی بدن برای محافظت از بدن شما در برابر مهاجمان مضر طراحی شده است. به دلایلی، سیستم ایمنی در یک فرد مبتلا به بیماری خودایمنی با هم مخلوط می شود. به قسمت سالم بدن حمله می کند و منجر به التهاب می شود که به آن ناحیه آسیب می رساند.

در آلوپسی، سیستم ایمنی به اشتباه به فولیکول های مو حمله می کند و باعث ریزش مو می شود.

💉 پوست، مو، زیبایی، لیزر⁣ جوانسازی پوست اصفهان

 

سیستم ایمنی پیچیده است. بسیاری از درمان‌های شرایط خودایمنی برای کاهش پاسخ ایمنی بیش فعال عمل می‌کنند. آنها می توانند مفید باشند اما همیشه به طور کامل به مشکل اساسی رسیدگی نمی کنند.

درمان های هدفمند یک پاسخ ایمنی خاص را اصلاح می کنند. این امید وجود داشت که یک گزینه درمانی هدفمند به نام داروهای بیولوژیک ممکن است به درمان آلوپسی کمک کند. این داروها برای مدیریت برخی دیگر از شرایط خود ایمنی و التهابی استفاده می شود. تاکنون نشان داده نشده است که بیولوژیک ها به درمان آلوپسی کمک کنند.

با این حال، تحقیقات اخیر نشان داد که بخشی از سیستم ایمنی به نام مسیر JAK Trusted Source در ایجاد آلوپسی نقش دارد. این پاسخ التهابی منجر به آسیب به فولیکول های مو می شود.

با این دانش، محققان توانستند با ایجاد درمان‌های هدفمندتری که به عنوان مهارکننده‌های ژانوس کیناز (JAK) شناخته می‌شوند، برای کمک به آلوپسی پیشرفت کنند.

معروف ترین دکتر پوست و مو و زیبایی در اصفهان

معروف ترین دکتر پوست و مو و زیبایی در اصفهان

اولین درمان سیستمیک برای آلوپسی آره آتا تایید شده است:

در ژوئن سال 2022، دارویی به نام باریسیتینیب (Olumiant) برای درمان موارد شدید آلوپسی آره آتا، تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دریافت کرد.

این اولین درمان سیستمیک مورد تایید FDA برای آلوپسی است. این نوع درمان سیستمیک به درمان ریزش مو در سراسر بدن کمک می کند.

قبل از تایید این دارو، درمان‌های آلوپسی فقط ناحیه خاصی از ریزش مو را هدف قرار می‌دادند. درمان یک ناحیه از ریزش مو از ریزش مو جلوگیری نمی کند یا باعث رشد مو در سایر قسمت های بدن نمی شود. این می تواند بخش بسیار ناامید کننده ای از زندگی با آلوپسی باشد.

 

 از صفحه اینستاگرام دکتر نیلوفر خواجه پور نمونه کارهای دکتر خواجه پور را مشاهده کنید.

Baricitinib نوعی دارو به نام مهارکننده JAK است که به صورت خوراکی مصرف می شود.

محققان چگونگی درگیر شدن مسیر JAK در آلوپسی را شناسایی کردند: سیتوکین ها پروتئین های کوچکی هستند که توسط سیستم ایمنی آزاد می شوند. در آلوپسی، سیتوکین ها مسیر JAK را فعال می کنند و باعث التهاب می شوند که به فولیکول های مو آسیب می رساند. مهارکننده‌های JAK، مانند باریسیتینیب، به مسدود کردن سیتوکین‌ها از رسیدن به مسیر JAK کمک می‌کنند. این از رشد مجدد مو پشتیبانی می کند.

باریسیتینیب بر اساس هدف بازیابی موهای سر پس از 36 هفته تایید شد. پوشش کافی موی سر به عنوان 80 درصد از پوست سر تعریف شد. این در 17٪ تا 35٪ منبع مورد اعتماد شرکت کنندگان در مطالعه، بسته به دوز، به دست آمد.

آلوپسی آره آتا نشانه جدیدی برای این دارو است. بارسیتینیب از سال 2018 برای درمان آرتریت روماتوئید استفاده می شود.

در صورت هرگونه سوال، فوراً با ارائه دهنده درمان خود تماس بگیرید.

 

, , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
پاک کردن تاتو ابرو در کلینیک جوانسازی پوست اصفهان
نوشتهٔ بعدی
میرودرم آبریژن توسط بهترین دکتر جوانسازی پوست اصفهان

ارتباط با ما

اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، روبروی خیابان جمال زاده، ساختمان امین 3، طبقه اول، واحد3
𝟎𝟑𝟏𝟑𝟔𝟐𝟗𝟓𝟖𝟖𝟏
𝟎𝟗𝟏𝟒𝟎𝟎𝟏𝟑𝟓𝟓𝟖

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 79
  • 45
  • 72
  • 49
  • 934
  • 4,112
  • 46,054
  • 69,817
  • 38,535

پست های مرتبط

لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد چه معایبی دارد؟

لیزر موهای زائد یک روش کاشت موی موثر برای بسیاری از افراد است، اما برخی از افراد نباید این روش را انجام دهند یا نیاز به موارد خاصی دارند. افراد زیر باید از انجام لیزر موهای زائد خودداری کنند: 1.…
Read More
لیفت صورت و گردن با هایفوتراپی⁣

لیفت صورت و گردن با هایفوتراپی⁣

لیفت صورت و گردن با هایفوتراپی⁣ هایفوتراپی چیست؟ هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است…
Read More
جوانسازی-پوست-در-اصفهان | دکتر-نیلوفر-خواجه-پور

🔸️پاک کردن تاتوهای قدیمی با لیزر

🔸️پاک کردن تاتوهای قدیمی با لیزر پاک کردن تاتو درد پاک کردن خالکوبی با درد ناشی از آفتاب سوختگی بد مقایسه می شود و پالس های لیزر مانند یک نوار لاستیکی به پوست شما می زند. با ارزش، بله، اما…
Read More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست