تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس چگونه است؟

تزریق بوتاکس چگونه است؟

تزریق بوتاکس

نحوه استفاده از ویال بوتاکس

قبل از شروع استفاده از این دارو و هر بار تزریق، راهنمای دارو و در صورت وجود، بروشور اطلاعات بیمار ارائه شده توسط داروساز را بخوانید. اگر در مورد اطلاعات سؤالی دارید، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

این دارو توسط یک متخصص مجرب و با تجربه تزریق می شود. هنگام درمان اختلالات چشمی، سفتی/اسپاسم عضلانی و چین و چروک به عضلات آسیب دیده (داخل عضلانی) تزریق می شود. هنگامی که برای جلوگیری از میگرن استفاده می شود، به عضلات سر و گردن تزریق می شود.

برای درمان تعریق بیش از حد به پوست (داخل جلدی) تزریق می شود. برای درمان آب دهان / بزاق اضافی، این دارو به غدد بزاقی تزریق می شود. هنگام درمان مثانه بیش فعال، آن را به مثانه تزریق می کنند.

دوز، تعداد تزریقات، محل تزریق و تعداد دفعات دریافت دارو بر اساس وضعیت شما و پاسخ شما به درمان تعیین می شود. برای کودکان، دوز نیز بر اساس وزن است. اکثر افراد در عرض چند روز تا 2 هفته اثر خود را مشاهده می کنند و اثر آن معمولاً 3 تا 6 ماه طول می کشد.

اثرات جانبی

از آنجایی که این دارو در محل بیماری شما تجویز می شود، بیشتر عوارض جانبی نزدیک به محل تزریق دارو رخ می دهد. قرمزی، کبودی، عفونت و درد در محل تزریق ممکن است رخ دهد.

سرگیجه، اشکال خفیف در بلع، عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا، درد، حالت تهوع، سردرد و ضعف عضلانی ممکن است زمانی رخ دهد که این دارو برای شل کردن عضلات استفاده می شود. دوبینی، افتادگی یا تورم پلک، سوزش چشم، خشکی چشم، اشک ریزش، کاهش پلک زدن و افزایش حساسیت به نور نیز ممکن است رخ دهد.

اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. ممکن است به قطره/پماد محافظ چشم، چسب چشم یا درمان دیگری نیاز داشته باشید.

شما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام دکتر نیلوفر خواجه پور با نحوه کار خانم دکتر بیشتر آشنا شوید.

هنگامی که این دارو برای پیشگیری از میگرن استفاده می شود، ممکن است عوارض جانبی مانند سردرد، گردن درد و افتادگی پلک ایجاد شود.

هنگامی که این دارو برای تعریق زیاد استفاده می شود، عوارض جانبی مانند تعریق غیر زیر بغل، عفونت های تنفسی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا، سردرد، تب، گردن یا کمردرد و اضطراب ممکن است رخ دهد.

هنگامی که این دارو برای مثانه بیش فعال استفاده می شود، ممکن است عوارض جانبی مانند عفونت های دستگاه ادراری، سوزش / ادرار دردناک، تب یا مشکل در ادرار ایجاد شود.

اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

به یاد داشته باشید که این دارو به این دلیل تجویز شده است که پزشک شما تشخیص داده است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم یک واکنش آلرژیک جدی، از جمله: خارش/تورم (به خصوص در صورت/زبان/گلو)، بثورات پوستی، سرگیجه شدید، مشکل تنفسی، فوراً به پزشک کمک کنید.

موارد احتیاط

قبل از استفاده از این دارو، اگر به آن حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. یا اگر آلرژی دیگری دارید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعال (مانند پروتئین شیر گاو موجود در برخی محصولات) باشد که می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا مشکلات دیگر شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو، سابقه پزشکی خود را به پزشک خود بگویید، به ویژه در موارد: مشکلات خونریزی، جراحی چشم، مشکلات چشمی خاص (گلوکوم)، بیماری قلبی، دیابت، علائم عفونت در نزدیکی محل تزریق، عفونت ادراری، ناتوانی در ادرار کردن، عضله اختلالات عصبی (مانند بیماری لو گهریگ-ALS، میاستنی گراویس)، تشنج، مشکل در بلع (دیسفاژی)، مشکلات تنفسی (مانند آسم، آمفیزم، پنومونی از نوع آسپیراسیون)، درمان با هر محصول سم بوتولینوم (به ویژه در آخرین 4 ماه).

این دارو ممکن است باعث ضعف عضلانی، افتادگی پلک یا تاری دید شود. رانندگی نکنید، از ماشین آلات استفاده نکنید، یا فعالیتی را که نیاز به هوشیاری یا دید واضح دارد انجام ندهید تا زمانی که مطمئن شوید که می توانید چنین فعالیت هایی را با خیال راحت انجام دهید. مصرف مشروبات الکلی را محدود کنید.

قبل از انجام جراحی، به پزشک یا دندانپزشک خود بگویید که از این دارو استفاده می کنید.

برخی از مارک های این دارو حاوی آلبومین ساخته شده از خون انسان هستند. با وجود اینکه خون به دقت آزمایش می‌شود و این دارو فرآیند تولید خاصی را طی می‌کند، احتمال بسیار کمی وجود دارد که شما ممکن است به عفونت‌های جدی از دارو مبتلا شوید. برای اطلاعات بیشتر با دکتر یا داروساز خود مشورت کنید.

افراد مسن که از این دارو برای مثانه بیش فعال استفاده می کنند ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو، به ویژه عوارض ادراری، حساس تر باشند. کودکانی که از این دارو برای اسپاسم عضلانی استفاده می کنند ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو از جمله مشکل در تنفس یا بلع حساسیت بیشتری داشته باشند.

بخش هشدار را ببینید. در مورد خطرات و فواید آن با پزشک صحبت کنید. این دارو فقط در صورت نیاز واضح در دوران بارداری باید استفاده شود. خطرات و فواید آن را با پزشک خود در میان بگذارید. استفاده برای درمان زیبایی چین و چروک در دوران بارداری توصیه نمی شود. مشخص نیست که آیا این دارو به شیر مادر منتقل می شود یا خیر. با داروساز یا پزشک خود مشورت کنید.

👩‍⚕️⁩ دکتر نیلوفر خواجه پور

💉 پوست، مو، زیبایی، لیزر⁣

جوانسازی پوست اصفهان

جهت کسب اطلاعات تماس و مشاوره رایگان و ثبت نوبت به بخش تماس با ما  مراجعه نمایید.
, , , , , , , , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
نحوه عملکرد دستگاه لیزر پیکوسکند همراه با ژل کربن برای جوانسازی هالیوودی
نوشتهٔ بعدی
اندرمولوژی چیست؟

ارتباط با ما

اصفهان، خیابان محتشم کاشانی، روبروی خیابان جمال زاده، ساختمان امین 3، طبقه اول، واحد3
𝟎𝟑𝟏𝟑𝟔𝟐𝟗𝟓𝟖𝟖𝟏
𝟎𝟗𝟏𝟒𝟎𝟎𝟏𝟑𝟓𝟓𝟖

آمار بازدید سایت

  • 0
  • 82
  • 46
  • 72
  • 49
  • 937
  • 4,115
  • 46,057
  • 69,820
  • 38,536

پست های مرتبط

انواع ریزش مو و روش‌های مقابله با آن

انواع ریزش مو و روش‌های مقابله با آن

انواع ریزش مو و روش‌های مقابله با آن مقدمه: ریزش مو یکی از مشکلات شایع در جامعه است. عوامل مختلفی می‌توانند منجر به ریزش مو شوند از جمله عوامل ژنتیکی، تنش روحی، نابرابری تغذیه و استفاده از محصولات شیمیایی ضار.…
Read More
لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ+مزایای لیفت صوذت با نخ

لیفت صورت با نخ یک روش زیبایی است که برای بهبود ظاهر صورت و کشیدن پوست صورت استفاده می‌شود. این روش به عنوان یک جایگزین غیرجراحی برای جراحی‌های آرایشی جراحی پلاستیکی صورت به شمار می‌رود.   طبقه‌بندی نوعی از لیفت…
Read More
راهکارهای بهبود سلامتی و ریزش مو

راهکارهای بهبود سلامتی و ریزش مو

راهکارهای بهبود سلامتی و ریزش مو مقدمه: موها از جمله ویژگی های زیبایی و جذابیت افراد به شمار می‌روند. با این حال، خارش سر و ریزش مو می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد و رویدادهای روزمره را تحت تأثیر قرار…
Read More

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست